Уроки фізичної культури. 3 клас
Опис документу:
Під час порведення
уроків фізичної культури розкриваються основні фізичні якості та рухові
здібності дітей, формуються вміння і навички активного відпочинку, формуються
знання, вміння та навички дотримання особистої гігієни, розвиваються уміння і
навички використання фізичних вправ для запобігання порушення отсави, зняття
втоми учнів.
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Сіди (нахили тулуба у сіді з
різними положеннями ніг).Рухливі ігри.
Мета: вчити учнів виконувати стройові команди,виконувати
сіди; розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість засобами
рухливих ігор.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Правила безпеки під час занять фізичними вправами. Профілактика
травматизму.
4. Організуючі вправи (виконання команд: «Шикуйсь!»,«Рівняйсь!», «Струнко!»,
повороти на місці).
5. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Сіди (нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг).
2. Рухлива гра«Третій зайвий».
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
9 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
|
У колоні по одному.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів. Звернути увагу на чіткість виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Відновлення дихання.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнопідготовчі вправи. Сіди (нахили тулуба у сіді з
різними положеннями ніг). Рухливі ігри. Організуючі та загальнопідготовчі
вправи. Сіди (нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг). Рухливі ігри.
Мета: відпрацьовувати
вміння виконувати стройові команди, вчити виконувати сіди;. Розвивати швидкість
пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Бесіда «Одяг і взуття для занять фізкультурою.»
4. Організуючі вправи (виконання команд).
5. Загальнопідговчі вправи.
6. Вправи для координації рухів.
ІІ. Основна частина.
1. Стрибки у довжину з розбігу.
2. Сіди (нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг).
3. Рухливі ігри.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
3 хв.
2 хв.
4 хв.
3 хв.
8 хв.
5 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
|
У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Звернути увагу на чіткість
виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Концентрація уваги.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Сіди (перехід із сіду на правому
стегні у сід на лівому стегні). Рухливі ігри.
Мета: відпрацьовувати
вміння виконувати стройові команди, техніку виконання сідів. Розвивати
швидкість пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Бесіда «Правила поведінки під час занять легкою атлетикою.»
4. Організуючі вправи (виконання команд).
5. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Сіди (перехід із сіду на правому
стегні у сід на лівому стегні).
2. Рухливі ігри.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
4 хв.
3 хв.
4 хв.
9 хв.
15 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
|
У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Звернути увагу на чіткість
виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Концентрація уваги.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Сіди. Елементи акробатики
(перекид назад). Рухливі ігри.
Мета: відпрацьовувати
вміння виконувати стройові команди, техніку виконання сідів. Розвивати
спритність, рухливість, сприяти фізичному розвитку учнів.
Зміст уроку
|
Час
|
Вказівки
|
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Бесіда «Правила безпеки і поведінки під час занять фізичною культурою».
4. Організуючі вправи (виконання команд).
5. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Ходьба, бігові вправи (пересування на носках, з різним положенням рук).
2. Біг ( з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки).
3. Вправи для м’язів живота.
4. Сіди.
5. Рухливі ігри.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування. Вправи для відновлення дихання.
2. Підсумок уроку. домашнє завдання.
|
1 хв.
1 хв.
2 хв.
3 хв.
4 хв.
3 хв.
3 хв.
5 хв.
10 хв.
5 хв.
2 хв.
1 хв.
|
. У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Виправляти помилки.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Виси та
упори (згинання і розгинання рук в упорі на стегнах, в упорі лежачи). Рухливі
ігри.
Мета: вчити учнів виконувати стройові команди,виконувати
виси; розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість засобами
рухливих ігор.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Правила безпеки під час занять фізичними вправами. Профілактика
травматизму.
4. Організуючі вправи (виконання команд: «Шикуйсь!»,«Рівняйсь!», «Струнко!»,
повороти на місці).
5. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Виси та упори.
2. Рухливі ігри.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
9 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
|
У колоні по одному.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів. Звернути увагу на чіткість виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Відновлення дихання.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Елементи
акробатики (перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши). Рухливі
ігри.
Мета: відпрацьовувати
вміння виконувати стройові команди, вчити виконувати елементи акробатики;
Розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Бесіда «Спорт – запорука здоров’я»
4. Організуючі вправи (виконання команд).
5. Загальнопідговчі вправи.
6. Вправи для координації рухів.
ІІ. Основна частина.
1. Виконання елементів акробатики.
2. Сіди (нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг).
3. Рухливі ігри.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
3 хв.
2 хв.
4 хв.
3 хв.
8 хв.
5 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
|
У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Звернути увагу на чіткість
виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Концентрація уваги.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Перелізання через
перешкоди. Естафети.
Мета: відпрацьовувати вміння виконувати стройові команди, техніку бігу на коротку
дистанцію; вчити виконувати стрибки у довжину з місця. Розвивати швидкість
пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Організуючі вправи (виконання команд).
4. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Перелізання через
перешкоди.
2. Стрибки у довжину з місця. (повторення та закріплення техніки виконання)
3. Стрибки у довжину з місця. (контроль)
4. Естафети.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
4 хв.
3 хв.
4 хв.
5 хв.
9 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
|
У колоні по одному.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Концентрація уваги.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
Організуючі та загальнорозвивальні вправи. Лазіння по похилій гімнастичній
лаві. Танцювальні кроки. Рухлива гра “Запорожець на Січі”.
Мета: вчити учнів
виконувати стройові команди, закріплювати техніку лазіння по похилій лаві;
розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість засобами рухливих
ігор.
Зміст уроку
|
Час
|
Організаційно – методичні вказівки
|
І. Підготовча частина
1. Організований перехід до місця заняття.
2. Шикування. Постановка завдань на урок.
3. Бесіда «Як правильно стрибати».
4. Організуючі вправи (виконання команд).
5. Загальнопідговчі вправи.
ІІ. Основна частина.
1. Ходьба, бігові вправи.
2. Стрибки у довжину з місця.
3. Лазіння по похилій лаві
4. Рухлива гра “Запорожець на Січі”.
ІІІ. Заключна частина.
1. Шикування. Вправи для відновлення дихання.
2. Підсумок уроку, домашнє завдання.
3. Організований перехід до класу.
|
1 хв.
1 хв.
4 хв.
3 хв.
4 хв.
5 хв.
4 хв.
5 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
|
У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації
діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод
організації діяльності учнів.
У повільному темпі у русі.
Вербальне оцінювання.
У колоні по одному.
|
МОДЕЛЬ НОВОГО УРОКУ
ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
НА ТЕМУ
«ШКОЛА ПЕРЕСУВАНЬ ТА ШКОЛА
СТРИБКІВ»
для учнів 3-4 класів
Підготував: вчитель
фізичної культури Перепелиця Юрій Олександрович
- Клас учнів 3- 4 Вік учнів: 9 - 10 років
- Тема: «Школа пересувань та школа стрибків»
- Педагогічні завдання: формувати позитивне ставлення учнів до процесу рухової творчості;
продовжувати навчати різновидам стрибків та
бігу;
розвивати загальну витривалість учнів;
створити позитивний емоційний настрій під час
занять учнів фізичними вправами.
№
|
Назва завдання
|
Стислий опис
|
Форма організації
роботи учнів
|
|
Тривалість
|
ЧСС, уд. / хв.
|
|
Частина:
|
Вступна
|
3
|
|
||||
1.
|
«Клас, струнко!»
(Оргмомент)
|
шикування в одну шеренгу, перевірка правильності
постави, вимірювання ЧСС. Учитель стоїть обличчям до учнів Він подає
різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею
вчитель говорить: «Клас!». Той із гравців, хто припускається помилки, робить
крок уперед, проводжуючи грати.
|
фронтально
|
|
2
|
102
|
|
2.
|
«Вікно і двері» (дихальна вправа)
|
Виконання. У цій
вправі повітря заходить через "вікно", а виходить через
"двері". Спочатку "вікно" - ліва ніздря, а
"двері" - праві. Правою рукою затискаємо праву ніздрю, повільно
вдихаємо через "вікно", потім лівою рукою затискаємо ліву ніздрю і
повільно випускаємо повітря через "двері". Виконуємо 4-6 разів.
Потім "вікно" і "двері" міняються місцями.
|
фронтально
|
|
1
|
105
|
|
Частина:
|
Підготовча
|
8
|
106
|
||||
3.
|
«Саймон сказав: «Зроби так»
Три цикли
|
«З мого в.п. – свою
вправу»: відбувається демонстрація в.п. з використанням гімнастичної палиці.
Лідер демонструє. Учні виконують вправи самостійно.
I.
стретчинг
(4-5 вправ по 15-20 сек.);
II.
баланс
(3-4 вправи по 10-20 сек.);
ІІІ. ритм (3-4 вправи по 10 - 15 раз)
|
фронтально
(одноосібно, в парах, трійках)
|
|
8
|
115
|
|
Частина:
|
Основна
|
26
|
|
||||
4.
|
«Смуга перешкод»
2 цикли
|
Поділ учнів на 2
команди (картки зі словами,які утворюють 2 речення, картки знаходяться по
всьому залу)
І.
ІІ.
(Звернути увагу на «групу ризику»)
|
Фронтально
(потоково)
|
|
17
|
140-165
|
|
5.
|
«Білки, жолуді, горіхи»
|
Об’єднання учнів у трійки «рух молекул» (з
використанням обручів)
Вони беруться за руки і утворюють коло . Кожен гравець у
колі дістає назву: "Білка", "Жолудь", "Горіх".
Однин Лідер.
На виклик лідера"Горіхи!", "Білки!" або "Жолуді!" діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого. |
Фронтально
(потоково)
|
|
9
|
140
|
|
Частина:
|
Заключна
|
8
|
|
||||
6.
|
«Погода в Занзібарі»
|
Стати в коло, повернутися направо і
йти, повторюючи рухи за тренером: «У Занзібарі гріє сонечко ( гладити по
плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по
спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями),
здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по
спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку).
Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький
вітерець. У Занзібарі знову сонечко». Можна продовжити гру, розвернувши
учасників на 180° і запропонувати тим, хто стояв позаду: «А в Україні
холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за
вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги
(тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки
(терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах,
спині)».
|
фронтально
|
|
5
|
120
|
|
7.
|
Рефлексія
|
За допомогою
мотузок на підлозі відобразити слово «Як вам урок?». Спортивне привітання:
долонь в долонь.
|
фронтально
|
|
3
|
110
|
|
Картки до стретч-розминки
Бічні випади. Добре розтягують сідниці і внутрішню
поверхню стегна. Встаньте прямо, ноги на ширині плечей, руки на талії.
Зробіть глибокий крок вправо, згинаючи ногу в коліні, в той час як ліва нога
залишається прямою.
Перенесіть на деякий час вагу тіла на праву ногу, добре розтягуючи м’яза лівого стегна. Потім поверніться у стартове положення і повторіть випад в інший бік. (випади також можна виконувати і з піднятими руками вгору)
Перенесіть на деякий час вагу тіла на праву ногу, добре розтягуючи м’яза лівого стегна. Потім поверніться у стартове положення і повторіть випад в інший бік. (випади також можна виконувати і з піднятими руками вгору)
По7
випадів у кожний бік
Верблюд. Дана позиція є досить ефективною для
розтягування грудних м’язів. Для її виконання встаньте на коліна на
тренувальний мат, руки покладіть ззаду на поперек пальцями вниз і підтягніть
живіт.
Підніміть голову вгору і вигніть тулуб максимально назад, додатково стискаючи лопатки. Затримайтеся на п’ять вдихів, а потім вийдіть з пози, просто сівши на підлогу. У більш просунутому варіанті пози верблюда руками необхідно схопитися за п’яти.
Підніміть голову вгору і вигніть тулуб максимально назад, додатково стискаючи лопатки. Затримайтеся на п’ять вдихів, а потім вийдіть з пози, просто сівши на підлогу. У більш просунутому варіанті пози верблюда руками необхідно схопитися за п’яти.
Виконувати
7 – 10 разів
Півмісяць. Дозволяє повноцінно розтягнути великі
і дрібні м’язи грудної клітки і поліпшити відчуття балансу тіла. Встаньте
прямо, потім нахиліться вперед і упріться правою долонею за 50 — 60 см. Перед
стопами, ліву покладіть на стегно. Відірвіть ліву ногу від підлоги і
відведіть її назад, а руку витягніть вгору до стелі, одночасно повертаючи
тулуб вліво.
Рівновага тіла утримується на правій руці і нозі. Погляд спрямований вниз (у більш просунутому варіанті — вгору). Затримайтеся на 5 вдихів і поверніться в стартове положення. На перших порах можна тренуватися у виконанні даної позиції, стоячи біля стіни для підтримки додаткового рівноваги.
Рівновага тіла утримується на правій руці і нозі. Погляд спрямований вниз (у більш просунутому варіанті — вгору). Затримайтеся на 5 вдихів і поверніться в стартове положення. На перших порах можна тренуватися у виконанні даної позиції, стоячи біля стіни для підтримки додаткового рівноваги.
Виконувати
7 -10 разів
Кобра. Для виконання наступного динамічного
розтягування грудей ляжте на живіт. Пальці стоп повинні стосуватися підлоги, в той час як п’яти
спрямовані вгору. Поставте долоні на підлогу, неначе готуєтеся до віджимань.
Підборіддя торкається підлоги, а ваше тіло являє собою букву «Т» (вид
зверху). Це ваше вихідне положення.
Повільно підніміть тулуб вгору і назад, додатково відштовхуючись долонями і вигинаючи хребет. Закиньте максимально голову і зігніть ноги в колінах, намагаючись дістати ними потилиці. У точці найбільшого розтягування зупиніться, зробіть 5 вдихів і поверніться у вихідне положення.
Повільно підніміть тулуб вгору і назад, додатково відштовхуючись долонями і вигинаючи хребет. Закиньте максимально голову і зігніть ноги в колінах, намагаючись дістати ними потилиці. У точці найбільшого розтягування зупиніться, зробіть 5 вдихів і поверніться у вихідне положення.
Виконувати
7 – 10 разів
КОНСПЕКТ
УРОКУ
ДЛЯ УЧНІВ ТРЕТЬОГО КЛАСУ
ПО ТЕМІ:
(національно-патріотичне виховання)
Розробив:
Вчитель II категорії
Перепелиця Ю.
О.
Вінниця
2020
Задачі уроку:
1. Повторити повороти на місці
2. Закріпити передачу м’яча двома руками від грудей
3. Повторити раніше вивчену рухливу гру «Два Морози»
Дата проведення: 31.03.2020 р.
Місце проведення: Спортзал
Інвентар: волейбольні м’ячі
Тривалість: 40 хв.
№ з/п
|
Зміст уроку
|
Дозування
хв., раз
|
Методичні вказівки
|
І
|
Підготовча частина
1. Шикування, вітання
2. Інформування про задачі
заняття
3. Підраховування пульсу
4. Стройові вправи: виконання
команд: «Рівняйсь», «Струнко»; повороти на місці, ходьба в ногу
5. Загально-розвиваючі вправи
у русі: ходьба на носках, на п’ятах, на зовнішньому і внутрішньому склепінні
стопи. Ходьба у напівприсіді та у повному присіді. Стрибки у повному присіді.
Біг: з високим підйомом стегна, із за хльостом
гомілки, приставним кроком правим (лівим) боком вперед
Ривки руками: руки перед
грудьми; зі зміною положень рук
Повороти тулуба під крок зі
скручуванням
Махи ногами
6. Спеціальні дихальні вправи
|
15 хв
3 – 4 рази
|
Приділити увагу самопочуттю та на наявності спортивної
форми
Контролювати правильність виконання вправ
|
№ з/п
|
Зміст уроку
|
Дозування
хв., раз
|
Методичні вказівки
|
І
|
В.п. – основна стійка
|
15 хв.
|
1 – 4 вдих через ніс руки вгору
5 – 8 видих через рот, руки вниз
|
ІІ
|
Основна частина
1. Повторити повороти на
місці
2. Закріпити вивчення
передачі м’яча двома руками від грудей
а) у парах
на місці;
б) у парах у
русі;
3. Повторити раніше вивчену
рухливу гру «Два Морози»
Хід гри: на двох протилежних боках зала накреслені лінії.
Це два «будиночки».
Усі діти, крім двох виділених «Морозів», які стоять посередині
майданчика, перебувають в одному з будиночків.
За сигналом вчителя «морози» голосно промовляють:
Ми два
братці молоді,
Два Морози
удалі.
Я Мороз –
Червоний ніс.,
Я Мороз –
Синій ніс!
Хто з вас не
боїться,
В
путь-дорогу пуститься?
Діти: - Не боїмося ми погроз,
Не страшний ти нам, Мороз!
Після цього
діти перебігають до протилежного «будиночка», а «Морози» намагаються спіймати
їх.
«Мороз»
«заморожує» тих, хто бігає, торкаючись їх рукою.
«Заморожені»
зупиняються на місці до наступного перебігання.
«Морози»
знову виходять на середину, повертаються
обличчям до дітей, які стоять на другій лінії, пропонують «у
путь-дорогу пуститься».
Діти
відповідають хором і швидко біжать виручати своїх товаришів, подають їм руку
й разом перебігають до першого «будиночка», а «Морози» їх не пускають.
Після 2 – 3
перебіжок призначаються нові «Морози», гра повторюється.
|
20 хв.
|
Слідкувати за правильністю виконання вправ
|
ІІІ
|
Заключна частина
1. Шикування в шеренгу по
одному
2. Вправа для відновлення
дихання.
3. Підрахування пульсу.
4. Підведення підсумків.
|
5 хв.
|
Привести організм у відносно спокійний стан.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар